Νέα της εκκλησίας μας στην Ελλάδα

Αναζήτηση

Προσοχή

Για την αναδημοσίευση ή την αναπαραγωγή του παρόντος χρειάζεται είτε η αναφορά της πηγής, είτε η παραπομπή στην ιστοσελίδα μας . Οι απόψεις και και οι θέσεις που λαμβάνει κάποιο ενυπόγραφο άρθρο δεν εκφράζουν κατ' ανάγκη την μητρόπολη μας στο σύνολο τους . Ως εκ τούτου όποια διαφωνία ή υπόδειξη αφορά τον συγγραφέα. Η ιστοσελίδα μας φιλοξενεί κείμενα που θεωρεί ότι λειτουργούν προς την ενημέρωση του πιστού, εμπιστεύεται την κρίση του και την κοινή λογική.  

Νέα της εκκλησίας μας στην Ελλάδα
Νέα της εκκλησίας μας στην Ελλάδα

Νέα της εκκλησίας μας στην Ελλάδα (12)

      ΕΛ­ΛΗ­ΝΙ­ΚΗ ΔΗ­ΜΟ­ΚΡΑ­ΤΙ­Α

 

Η Ι­Ε­ΡΑ ΣΥ­ΝΟ­ΔΟΣ

 

ΤΗΣ ΕΚ­ΚΛΗ­ΣΙ­ΑΣ ΤΗΣ ΕΛ­ΛΑ­ΔΟΣ

 

Δ/νσις: Ἰωάννου Γενναδίου 14 – 115 21, Ἀθῆναι

Τηλ. 210-72.72.204, Fax 210-72.72.210, e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

 

 

ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΟΡΤΗ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ

 30 Ἰανουαρίου 2023

 

 

            Ἀ­γα­πητά μας παι­διά,

          Στίς 30 Ἰ­α­νου­α­ρίου τι­μᾶμε κάθε χρόνο τούς τρεῖς Ἱ­ε­ράρ­χες, δη­λαδή τόν Μέγα Βα­σί­λειο, Ἀρ­χι­ε­πί­σκοπο Και­σα­ρείας, τόν Ἅ­γιο Γρη­γό­ριο τόν Θε­ο­λόγο, Ἀρ­χι­ε­πί­σκοπο Κων­σταν­τι­νου­πό­λεως, καί τόν Ἅ­γιο Ἰ­ω­άννη τόν Χρυ­σό­στομο, Ἀρ­χι­ε­πί­σκοπο Κων­σταν­τι­νου­πό­λεως. Ἀπό τόν 11ο μ.Χ. αἰ­ώνα ἔ­χει κα­θι­ε­ρω­θεῖ ὁ κοι­νός ἑ­ορ­τα­σμός τους τήν 30ή Ἰ­α­νου­α­ρίου, γιά νά προ­βάλ­λε­ται ὁ συν­δυ­α­σμός χρι­στι­α­νι­κῆς θε­ο­λο­γίας καί ἑλ­λη­νι­κῶν γραμ­μά­των, πνευ­μα­τι­κῆς ζωῆς καί κοι­νω­νι­κῆς δρά­σεως, διότι αὐτοί ἐ­πέ­τυ­χαν μέ ἄριστο τρόπο τοῦτο τόν συνδυασμό.

 

Ὁ πρῶ­τος ἑ­ορ­τα­σμός τους ὡς Προ­στα­τῶν τῆς Παι­δείας ἔ­γινε τό 1826 στήν Κέρ­κυρα, στήν Ἰ­ό­νιο Ἀ­κα­δη­μία, τήν πρώτη πα­νε­πι­στη­μι­α­κοῦ ἐ­πι­πέ­δου ἑλ­λη­νική σχολή στήν ἱ­στο­ρία τῆς νε­ο­ελ­λη­νι­κῆς ἐκπαιδεύσεως. Στό ἐ­λεύ­θερο Ἑλ­λη­νικό Κρά­τος τι­μῶν­ται ἀπό τό 1842 ὡς Προ­στά­τες τῶν Γραμ­μά­των, τῶν δι­δα­σκόν­των καί τῶν μα­θη­τῶν.

          Ἡ Ἑλ­λη­νορ­θό­δοξη Παι­δεία, πού ἐκαλ­λι­έρ­γη­σαν οἱ τρεῖς αὐ­τοί ἅγιοι  Ἱ­ε­ράρ­χες καί δι­δά­σκα­λοι, εἶναι πάντοτε ἐ­πί­καιρη, δι­ότι προσφέρει πρό­τυπα ζωῆς σέ ὅλους, καί ἰδίως στούς νέ­ους.

Σήμερα βιώνουμε μιά μεγάλη πνευματική κρίση. Κρίση, πού ὀ­φεί­λε­ται κυ­ρίως στήν ἔλ­λειψη προ­τύ­πων καί προοπτικῆς γιά τό μέλλον ἤ μᾶλ­λον στήν προ­βολή λαν­θα­σμέ­νων προ­τύ­πων. Οἱ νέοι δι­ψᾶτε γιά ἕνα καλύτερο κόσμο. Ἕνα κόσμο πού νά προσφέρει ἡρεμία, ἀσφάλεια καί κυρίως προοπτική ζωῆς καί προοπτική αἰωνιότητας. Διότι, ὅταν σᾶς προσφέρεται μία ζωή πού ἀρχίζει καί τελειώνει στό παρόν, χωρίς ἐλπίδα καί προοπτική γιά κάτι περαιτέρω, τότε ἡ παροῦσα ζωή δέν ἔχει νόημα. Γι̉ αὐτό καί θέ­λετε ἀπό ἐ­μᾶς τούς με­γα­λυτέ­ρους νά σᾶς προσφέρουμε αὐτά πού ζητᾶτε. Καί ἰδίως αὐτήν τήν προοπτική τῆς ἐλπίδας. Ὅ­ταν, ὅ­μως, ἐμεῖς δέν ἀνταποκρινόμεθα σ’ αὐτήν τήν προσδοκία σας, τότε ὅ­λοι δρέ­πουμε πι­κρούς καρ­πούς· ἀν­τι­κοι­νω­νική συμ­πε­ρι­φορά, ἀπαξίωση τῶν πάντων, ἀδιαφορία γιά τήν ζωή, περιστατικά βίας με­ταξύ συμ­μα­θη­τῶν, ἀ­σέ­βεια πρός τούς γονεῖς καί τούς δασκάλους, ροπή γιά ἐξαρτησιογόνες οὐσίες κ.λ.

Στόν ἀντίποδα τῶν δικῶν μας ἐλλείψεων καί λαθῶν πρός ἐσᾶς ὑπάρχουν τά πρότυπα ζωῆς καί παιδείας πού προσέφεραν οἱ τρεῖς Ἱεράρχες. Ὁ π. Γε­ώρ­γιος Με­ταλ­λη­νός, ἕνας σπου­δαῖος Πα­νε­πι­στη­μι­α­κός διδά­σκα­λος, ἔ­λεγε, ὅτι ἡ σημερινή παιδεία προσφέρει μιά ἁ­πλή ἐκ­παί­δευση, δη­λαδή μύ­ηση σέ μία ἀ­να­πα­ρα­γό­μενη γνώση, πού κάνει τον ἄνθρωπο ἕνα γρα­νάζι τῆς κρα­τι­κῆς μη­χα­νῆς (ὄν πα­ρα­γω­γικό). Ἔτσι τελειοποιοῦνται ἀπλῶς οἱ μηχανές καί ΟΧΙ ὁ ἄνθρωπος. Ἡ χρι­στι­α­νική παι­δεία ὅμως, πού προτείνουν οἱ ἅγιοι τρεῖς Ἱεράρχες, εἶ­ναι ἀ­γωγή τοῦ ἀν­θρώ­που μέ μορ­φω­τικό πρό­τυπο ὄχι τόν «κα­λόν κἀ­γα­θόν» ἄν­θρωπο, ἀλλά τόν Θε­άν­θρωπο Ἰησοῦ Χριστό. Αὐτή ἡ παι­δεία συν­δέ­ε­ται ἄ­μεσα πρῶτα μέ τόν χῶρο τῆς οἰ­κο­γέ­νειας. Οἱ τρεῖς Ἱ­ε­ράρ­χες ἐγνώ­ρι­σαν στά πρό­σωπα τῶν γο­νέων τους, καί μά­λι­στα τῶν μη­τέ­ρων τους, ἀ­πα­ρά­μιλλα πρό­τυπα ἀ­γω­γῆς. Ὁ Μέ­γας Βα­σί­λειος ὁ­μο­λο­γεῖ, ὅτι ἡ δι­α­μόρ­φωση τῆς προ­σω­πι­κό­τη­τάς του ἐ­ποι­κο­δομήθηκε στίς κα­τα­βο­λές πού ἔθε­σαν ἡ μη­τέρα του Ἐμ­μέ­λεια καί ἡ γι­α­γιά του Μα­κρίνα[1]. Στό ση­μεῖο αὐτό συ­ναν­τῶν­ται οἱ Πα­τέ­ρες μας μέ τόν μεγάλο τρα­γικό Εὐ­ρι­πίδη, πού ἔγραφε: «Καί τῆς γενιᾶς ὅταν δέν μπεῖ καλό θεμέλιο, ἀνάγκη εἶναι οἱ ἀπόγονοι νά δυστυχοῦν»[2].          Γι̉ αὐτό καί ὁ ἱ­ε­ρός Χρυ­σό­στο­μος ἔλεγε: «Ἡ μέριμνα γιά τά παιδιά μας πρέπει νά εἶναι ἡ πρώτη προτεραιότητα τῶν γονέων»[3].

 

          Εἶ­ναι ἐν­τυ­πω­σι­ακή ἡ εὐ­ρύ­τατη παι­δεία τῶν Τριῶν Ἱ­ε­ραρ­χῶν καί τρανό πα­ρά­δει­γμα ἡ πο­ρεία τῆς ζωῆς τους. Ἄν καί οἱ τρεῖς ἦσαν γό­νοι εὐ­κα­τά­στα­των οἰ­κο­γε­νειῶν, στό ἀ­πό­γειο τῆς στα­δι­ο­δρο­μίας τους ἐγ­κα­τα­λεί­πουν τά πάντα πίσω τους, ἀ­ξι­ώ­ματα, πλοῦτο, δόξα καί ἐ­ξου­σία, καί γί­νον­ται φτω­χοί. Ἐ­πι­λέ­γουν τήν ἄ­σκηση, μέσα ἀπό τήν ὁποία μορ­φώ­νον­ται πνευ­μα­τικά στήν ἀ­γάπη τοῦ Θεοῦ. Καί ἐ­πι­στρέ­φουν κα­τό­πιν στόν κό­σμο, μοι­ρά­ζον­τας αὐ­τήν τήν ἀ­γάπη πού μέ πολύ κόπο μάζεψαν. Στίς ἡμέρες μας θά μποροῦσε νά θεωρηθεῖ ἀκατανόητη ἡ ἐπιλογή τους καί οἱ ἴδιοι ...ἀποτυχημένοι. Ἄν καί δάσκαλοι, γίνονται διά βίου μαθητές, πού μαθητεύουν μέ ταπείνωση στόν πόνο, τήν ἀνέχεια καί τήν θλίψη τῶν ἀνθρώπων.

 

Ἀ­γα­πητά μας παι­διά,

Ἄς γνω­ρί­σουμε κα­λύ­τερα τό πνευ­μα­τικό, ἐκ­παι­δευ­τικό καί κοι­νω­νικό ἔργο τῶν τριῶν Ἱ­ε­ραρ­χῶν γιά νά ἔ­χουμε καί ἐ­μεῖς σή­μερα φω­τει­νούς ὁ­δο­δεῖ­κτες στή ζωή μας. Γιά νά μά­θουμε νά πι­στεύ­ουμε, νά ἐλ­πί­ζουμε, νά ἀ­γα­πᾶμε. Γιά νά εἴ­μα­στε ἀ­νοιχ­τοί, ὄχι στό πα­λιό ἤ τό νέο, ἀλλά στό ἀ­λη­θινό. Γιά νά συ­ναν­τή­σουμε τόν Τρι­α­δικό Θεό καί νά ἀ­γα­πή­σουμε τήν εἰ­κόνα Του, τόν συ­νάν­θρωπο μας δηλαδή. Τότε ὅ­λοι, καί πρώ­τι­στα ἐ­σεῖς, θά μποροῦμε νά ἀτε­νί­ζουμε τό μέλ­λον μέ τήν αἰ­σι­ο­δο­ξία τῶν παι­διῶν πού ἔ­χουν Πα­τέρα τόν Χρι­στό, μέ τήν αἰ­σι­ο­δο­ξία δη­λαδή ἐ­κεί­νων πού γνω­ρί­ζουν ὅτι ὁ Θεός εἶ­ναι Ἀ­γάπη καί ὅτι τό μέλ­λον τους εἶ­ναι                 ἡ ΖΩΗ μαζί Του. Τότε, καί μόνον τότε, θά μπο­ροῦμε, ὄχι μόνον                    νά εἴ­μα­στε ὑπε­ρή­φα­νοι γιά τό πα­ρελ­θόν, ἀλλά καί νά ἐλ­πί­ζουμε βά­σιμα γιά τό μέλ­λον.

          Σᾶς εὐ­χό­μεθα νά ἔχετε, μέ τήν βο­ή­θεια τοῦ Θεοῦ, καλή Πρό­οδο!

 

Μέ πατρική στοργή καί ἀγάπη

 

Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος

† Ὁ Ἀθηνῶν ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ, Πρόεδρος

 

καί τά Μέλη τῆς Δι­αρ­κοῦς Ἱ­ε­ρᾶς Συ­νό­δου

 

[1] «ἥν ἐκ παι­δός ἔ­λα­βον ἔν­νοιαν περί Θεοῦ παρά τῆς μα­κα­ρίας μη­τρός μου καί τῆς μάμ­μης μου Μα­κρί­νης, ταύ­την αὐ­ξη­θεῖ­σαν ἔσχον ἐν ἐμαυτῷ» (ΡG 32, 825)

[2] «ἄν κρη­πίς μή κα­τα­βληθῇ γέ­νους ὀρ­θῶς, ἀ­νάγκη δυ­στυ­χεῖν τούς ἐκ­γό­νους» (Ἡ­ρα­κλῆς μαι­νό­με­νος, 1261)

[3] «Πάντα δεύ­τερα ἔ­στω τῆς προ­νοίας τῶν παί­δων» (ΡG 62, 151)

Με λαϊκίστικη ρητορεία και απαράδεκτες διατυπώσεις ο κ. Πέτρος Τατσόπουλος, για άλλη μια φορά, προσπαθεί να καυτηριάσει ό,τι αφορά την Εκκλησία, την Θρησκεία και την Πίστη.

Αυτή το φορά βρήκε και πάλι ως θύμα των απόψεων και της ιδεοληψίας του το πρόσωπο του αγίου Παϊσίου, πιστεύοντας με τον τρόπο αυτό ότι επιβεβαιώνει τον προοδευτισμό του και την διαφοροποίησή του από κάθε τι το εκκλησιαστικό και κατά τη γνώμη του οπισθοδρομικό.

Και είναι αποδεκτή η οποιαδήποτε διαφοροποίησή του, όμως η διακωμώδηση, η αήθη φρασεολογία και η ισοπεδωτική έκφραση του λόγου, με τρόπο ειρωνικό και δεικτικό, μάλλον έλλειψη διάκρισης υποδεικνύουν και αυτοπεποίθησης ως προς την αλήθεια των λεγομένων του.

Επιπλέον ο τρόπος με τον οποίον διακωμωδεί το περιεχόμενο της τηλεοπτικής παραγωγής, το οποίο αναφέρεται στη ζωή του αγίου Παϊσίου, αποδεικνύει την έλλειψη σεβασμού στην λαϊκή ευσέβεια των απλών Χριστιανών και στο αίσθημα θρησκευτικότητας των ανθρώπων εκείνων οι οποίοι τιμούν και σέβονται το πρόσωπο του αγίου.

Ο όρος “αποβλάκωση” είναι ενδεικτικός του τρόπου με τον οποίο ο κ. Τατσόπουλος αντιμετωπίζει απορριπτικά το περιεχόμενο της πίστης των απλών και ευσεβών χριστιανών, επειδή αυτό δεν συνάδει με την υψηλόφρονα διανόηση και λογικοκρατούμενη αυτοπεποίθησή του.

Συγχρόνως αποδεικνύει και το ενοχικό σύνδρομο ή τον τρόπο απενοχοποιητικών διεργασιών που σχετίζονται με το περιεχόμενο της πίστης όταν αυτό ιδεολογοποιείται.

Πρέπει να ξέρει όμως ο κ. Τατσόπουλος, ότι αυτή η πίστη των απλών Χριστιανών κράτησε τον λαό ενωμένο απέναντι σε διχαστικές και διασπαστικές εντάσεις και οι άγιοι ήταν αυτοί που στήριξαν, ενέπνευσαν και ενίσχυσαν τον λαό σε κάθε περίοδο μάλιστα σε καιρούς δύσκολους και σκληρούς για την Πατρίδα μας όταν κάποιοι ιδεολόγοι αγωνιστές την “πωλούσαν” στους ξένους.

Όταν λοιπόν κ. Τατσόπουλε δεν μπορείτε να βιώσετε αυτό το περιεχόμενο της πίστης, καλύτερα να σιωπάτε, να μην το αποδομείτε, ούτε να το αποδυναμώνετε με σκοπό να αποδείξετε την “αποβλάκωση” και την “απενοχοποίηση”.

Ὁ κ. Πέτρος Τατσόπουλος πού μέ τήν πολιτική του σταθερότητα ἀπό τόν ΣΥΡΙΖΑ τῆς Ἀνανεωτικῆς Ἀριστερᾶς καί τῆς Προόδου προσεχώρησε στήν Νέα Δημοκρατία καί προεβλήθη ὡς ὑποψήφιός της ἀνήρτησε μέ ἀφορμή τή νέα σειρά τοῦ MEGA «Ἅγιος Παΐσιος» στό Facebook ἕναν δεικτικό σχολιασμό γιά «ἀπενοχοποιημένη ἀποβλάκωση».

Οἱ χαμηλοῦ ἐπιπέδου διατυπώσεις τοῦ κ. Τατσόπουλου καί ἡ πρόδηλη εἰρωνεία του, μέ τίς ὁποῖες διακωμωδεῖ τήν πίστη τοῦ Ὀρθοδόξου Χριστιανικοῦ κόσμου, δέν ἀποτελοῦν προοδευτισμό διότι ἀποδεικνύουν ὅτι δέν σέβεται τήν πίστη τῶν συνανθρώπων του, δέν τιμᾶ τήν ἑτερότητα, περιφρονεῖ τήν θρησκευτική ἐλευθερία καί τά ἀνθρώπινα δικαιώματα καί προβάλλει φονταμενταλισμό καί θρησκευτικό ρατσισμό διότι προσβάλλει τό ὀντολογικό θεμέλιο ἑκατομμυρίων ὀρθοδόξων χριστιανῶν πού εἶναι ἡ διά τοῦ Χριστοῦ θέωση τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου.

Ταυτοχρόνως λησμονεῖ ὅτι τά ὀλίγιστα δευτερόλεπτα τοῦ ἀνθρωπίνου βίου τοῦ κάθε ὑβριστοῦ καί διώκτου μέσα στήν αἰωνιότητα εἶναι ἀπειροελάχιστες στιγμές πού σέ ἐμᾶς τούς χοϊκούς φαντάζουν σημαντικές, ἐνῶ μπροστά μας ἐκτείνεται ὁ ἀβόλιστος ὠκεανός τῆς αἰωνιότητας.

Ἐπιτίθεται ὁ κ. Τατσόπουλος εἰς τήν πίστη τῶν συνανθρώπων του, ἀλλά τοῦ διαφεύγει προδήλως ὅτι «ἐδόθη τοῖς ἀνθρώποις ἅπαξ ἀποθανεῖν καί μετά ταῦτα κρίσις» στήν ὁποία ἀσφαλῶς δέν πιστεύει ἀλλά δυστυχῶς γι’ αὐτόν καί τούς ὁμοίους του τήν ἀποδεικνύει a contrario ἡ ὕπαρξη τοῦ ἀρνητικοῦ πνευματικοῦ κόσμου καί τά ψυχικά καί μεταφυσικά φαινόμενα καί τήν πιστοποιεῖ ἡ ἄτεγκτη ἀλήθεια τοῦ Πνευματικοῦ Νόμου.

Ἄλλωστε στό Σύμπαν ἐπικρατεῖ σκέψις, νομοτέλεια καί ὑπερμαθηματική ἀκρίβεια καί σκοπιμότης, πού ανάγουν στόν Αἰώνιο καί Ἄφθιτο Δημιουργό.

Μέσα στήν δίνη τῆς ἰδεοληψίας του ὁ κ. Τατσόπουλος παραθεωρεῖ τό ἀναντίρρητο πραγματικό καί ἱστορικό γεγονός, ὅτι αὐτοί οἱ γνήσιοι Ἕλληνες, πού ἦρθαν πρόσφυγες ἀπό τίς ἀλύτρωτες πατρίδες καί συγκεκριμένα ἀπό τά Φάρασα καί πού ἐνέπνευσαν τήν πατρώα εὐσέβεια στόν μικρό Ἀρσένιο, τόν μετέπειτα οὐρανοβάμονα μοναχό Παΐσιο, μέσα στήν ἀφόρητη αἰώνων καταπίεση καί δουλεία τῶν Ὀθωμανῶν καί τῶν Νεοτούρκων, ἀντλοῦσαν τό ζείδωρο ὕδωρ τῆς ἐθνικῆς καί πνευματικῆς τους ἰδιοπροσωπίας ἀπό τήν εἰς Χριστόν πίστη.

Ἐνεπνεύσθησαν ἀπό τά αἵματα τῶν Νεομαρτύρων καί τῶν ἡρώων καί Ἁγίων καί δονοῦσε τήν ὕπαρξή τους ὁ Σταυρός καί ἡ Ἀνάσταση.

Παραθεωρεῖ ὁ κ. Τατσόπουλος ὅτι αὐτοί οἱ ἄνθρωποι θά μπορούσαν μέ μιά ἁπλή δήλωση ὅτι ἀσπάζονται τό Ἰσλάμ νά παραμείνουν στόν τόπο τους καί στό βιός τους, ἀλλά ἐκεῖνοι προτίμησαν τήν ἐξορία καί τήν προσφυγιά καί τήν συμπόρευση μέ τόν σταυρωμένο Χριστό γιατί ἤξεραν ἐμπειρικά ὅτι μόνο μέ αὐτή τή θυσία ἀνάγεσαι στήν Ἀνάσταση.

Αὐτό μεταλαμπάδευσαν στόν μικρό Ἀρσένιο καί αὐτό εἰρωνεύεται ὁ κ. Τατσόπουλος, καταδεικνύοντας ὅτι εἶναι ἄμοιρος τῶν οὐσιωδῶν τοῦ βίου καί ἄγευστος τοῦ πολιτισμοῦ τῶν ἐνθέων.

Ἑπομένως παρέλκει κάθε ἐνασχόλησις μέ τήν νεκρά του ἰδεοληψία, τήν ἀποτυχημένη ἄλλωστε διϊστορικά.

Τήν ἀπάντηση ἔδωσε ἤδη ἡ ἔκρηξη τῆς τελεθεάσεως πού κατεγράφη μέ τήν προβολή τοῦ πρώτου ἐπεισοδίου, ἀλλά καί τήν δίδουν καθημερινῶς οἱ χιλιάδες «ἐρασταί» τῆς ὄντως ζωῆς πού καταφθάνουν στό Ἡσυχαστήριο τῆς Σουρωτῆς γιά νά προσλάβουν εὐλογία ἀπό τόν ἀπέριτο τάφο τοῦ ταπεινοῦ ἀσκητή καί νά ἐμπνευσθοῦν ἀπό τόν ἔνθεο βίο του γιά τήν δική τους ἀγωνιστική πορεία.

Συγχαίρουμε τόν ὀργανισμό ALTER EGO καί τό MEGA γιά τήν ὑπέροχη πρωτοβουλία τους νά εἰσαγάγουν σέ κάθε σπιτικό τήν εὐλογία τῶν οὐρανῶν καί τά ζώπυρα τῆς πίστεως, ἀπαραίτητα δομικά στοιχεῖα κάθε ὑπάρξεως.

Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ

+ ὁ Πειραιῶς ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Σελίδα 1 από 2

H Ιστορία μας

Ἵδρυσις τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως

Ἡ Ἱερά Μητρόπολις Γλυφάδας εἶναι ἀπό τίς προσφάτως ἱδρυθεῖσες Μητροπόλεις από την Ἱερᾶ Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, κατόπιν εἰσηγήσεως τοῦ ἀοιδίμου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος Κυροῦ Χριστοδούλου καί ἐγκρίσεως τῆς Ἑλληνικῆς Πολιτείας (Φ.Ε.Κ. Α 152/28.6.2002).  Εὑρίσκεται στά Νότια προάστια τοῦ Λεκανοπεδίου της Ἀττικῆς και προέρχεται ἀπό τήν διχοτόμηση τῆς ἑνιαίας τότε Ἱερᾶς Μητροπόλεως Νέας Σμύρνης.  Η Ἱερά Μητρόπολις  περιλαμβάνει τους Δήμους Γλυφάδας, Ἑλληνικοῦ, Βούλας, Βουλιαγμένης και Βάρης καί ἀποτελεῖται ἀπό 20 Ἐνορίες και απο ένα Μοναστήρι.

 

περισσότερα 

 

Τελευταία Νέα

Έλα και σύ

Εγγράψου να λαμβάνεις νέα μας

Σύνδεση Χρήστη

Copyright © 2020 Ιερά Μητρόπολη Γλυφάδας 

Αναζήτηση